Blog

Hashtag #

Hashtag ([hešteg]) je slovo nebo fráze označená znakem „#“ (v češtině označován jako mřížka nebo také křížek). Nebudeme se zabývat původním významem tohoto znaku, který označoval řádek s komentářem ve skriptovacím jazyku pro Unix a následně byl použit v rámci IRC komunikace. Nás zajímá až jeho první použití na sociální síti a to konkrétně na Twitteru, který s tímto symbolem začal označovat předmět zájmu nebo tématu a stal se jednoduše specifikací klíčového slova. Postupem času se toto označení ujalo natolik, že dnes je běžně používáno napříč všemi sociálními sítěmi.  Ať už je to Twitter, Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest, G+ ( dnes už končící sociální síť Googlu ) nebo Flickr. Zde všude označuje slovo důležitého významu, slovo, které vyjadřuje hlavní obsah příspěvku.

Jak napsat hashtag pomocí klávesnice:
Pokud používáte systém Windows, pak můžete využít vícero způsobů. Já osobně využívám kombinaci pravý ALT + klávesa X.  Další možností je levý ALT + CTRL + X nebo pomocí numerické klávesnice.
U operačním systémem Mac s iOS přidržte option (alt) a zmáčkněte klávesu s číslicí 3, na které je vyobrazen i symbol #.

 

Hashtagy a Twitter
Přesto, že právě Twitter by se dal označit za takového „otce“ používání Hashtagu v sociální síti, je zajímavé, že používání na Twitteru není zdaleka tak časté, jako například na Instagramu. Zde je analýza společnosti Locovise právě na toto téma.
V používání jsme někde na hodnotách 86% ku 44% ve prospěch Instagramu. Z některých studií vyplývá, že používání hashtagů nemusí mít zas tak velký přínos, jak se zdá, ale i přesto bych doporučil je používat. Snad jen s pravidlem, že méně je někdy více a pár hashtagů ve vašem tweetu by mělo stačit.

Hashtagy a Instagram
Když už jsme Instagram zmínili ve srovnání s Twitterem, tak jako další možnost, kde jej využít, se podíváme právě na něj.
Na Instagramu je používán jako takové označení konkrétní fotografie a podle hashtagu se tu i hledá. Na rozdíl od Twitteru, kde většina příspěvků má průměr jeden až dva hashtagy, u Instagramu čtyři a více. Není neobvyklé i posty s více než deseti.

Hashtagy a Facebook
Tady není používání hashtagů až tak rozšířené, jako na dvou předchozích. Klidně je používejte, jen to zase nepřehánějte, ať nejste za spamera. Také nezapomeňte, že příspěvek musí být veřejný, jinak jej nikdo krom Vašich přátel nevyhledá.

Hashtagy a LinkedIn
LinkedIn nyní také zavedl používání hashtagů a samotný návod pro hashtagy si můžete přečíst přímo zde na LinkedInu. Vzhledem k tomu, že Vás LinkedIn nechává v nastavení vyplnit v profilu tři hashtagy (ne 10, 20, 30), držel bych se opět toho rozumného pravidla nepřehánět to. Raději kvalitní a relevantní výraz než směs všemožných nic neříkajících slov. Získáte větší zájem, aniž by Vás ostatní brali jako spamera.

Hashtagy a Google+
Tady měly hashtagy poměrně velký význam, ale vzhledem k blížícímu se konci této služby je zbytečné se tím dál zabývat.

 

Když to shrnu, hashtagy na sociálních sítích jistě mají nějaké své opodstatnění, ale nepřeceňujme ho. Jsou články, kde jsou vyzdvihovány až do nebes a články, kde jsou brány jako zcela bezvýznamné. Držel bych se zlaté střední cesty a v rozumné míře je používal. Přemýšlejme ovšem spíše nad obsahem našeho sdělení než nad tím, kolik klíčových slov mu přiřadíme do hashtagů. 

Nezapomeňte:

  • hashtag napište jako jedno slovo, tedy bez mezer
  • hashtag může obsahovat i čísla, ale interpunkce ani speciální znaky nebudou fungovat
  • pokud nemáte veřejné profily, nebude podle hashtagu možné vás dohledat mimo vaše přátele

 

 



« Přejít zpět

Poslední články na blogu

Google recenze rychle a snadno

Chtěli byste reference od svých zákazníků na Googlu, ale většina klientů nebude příliš nadšená. Pro spoustu z nich ....

Číst dál »


Google výrazně posílí mobilní weby

Google výrazně posílí weby optimalizované pro mobilní zařízení a tento rok rozjel informační kampaň pro webmastery ....

Číst dál »


Zabezpečené stránky ve vyhledávači

Google se chystá provést "drobnou" změnu ve svém vyhledávači. Plánuje zvýhodnit zabezpečené webové stránky, které .....

Číst dál »


Updaty Google Panda a Penguin

Možná jste i vy postřehli pokles pozic vaší www stránky v přirozených výsledcích vyhledávání na Googlu. Za všechno ....

Číst dál »


Zvýšení návratnosti do SEO

Existuje jen málo často hledaných slov. Tato slova jsou z hlediska optimalizace pro vyhledávače vysoce konkurenční ....

Číst dál »




Máte dotaz?