Blog

UPDATY GOOGLE PANDA A PENGUIN

Možná jste i vy postřehli pokles pozic vaší www stránky v přirozených výsledcích vyhledávání na Googlu.Updaty Google Panda a Penguin
Za všechno může algoritmus Google Panda a Google Penguin. Google začal svými updaty aktivně bojovat s nekvalitními zpětnými odkazy z tzv. linkových farem.
Ty nabízejí tisíce backlinků na výměnu, háček byl v tom, že pokud jste například prodávali stříbrné šperky, na webu jste měli obrovské množství odkazů na weby prodávající lednice, náhradní díly na auta, portály nabízející další odkazy ...
SEO lištám, obsahujícím neadekvátní a skutečně nepoužitelné zpětné odkazy, definitivně odzvonilo?

Google Panda
Aktualizace Panda vyhodnocuje nekvalitní zpětné odkazy a hlavně si posvítila na www stránky s duplicitním obsahem a vyhodnocovala, jaká je kvalita zpětných odkazů. Update Panda tedy vyhledával webové stránky s nízkou kvalitou. Mezi další sledované faktory patří vyhodnocení kvality zpětných odkazů. Vedou i na vaše stránky nekvalitní odkazy? Chyba! Přesto ale není nic ztraceno. Podle dosavadních odhadů se zdá, že záleží na poměru hodnotných odkazů k těm nekvalitním. Pokud totiž nekvalitní odkazy nad těmi hodnotnými nepřeváží, web zřejmě postižen nebude. Účelem je podchytit nadměrné množství spamu. Nejnovější změny algoritmu tedy prověří kvalitu SEO.

Google Penguin
Po aktualizaci algoritmu jsou tedy jinak hodnoceny zpětné odkazy nízké kvality nebo takové, které Google označí za spam. Těmi jsou např. sponzorované odkazy, odkazy v zápatí, odkazy z adresáře, některé výměny odkazů, některé odkazy z malých nekvalitních blogů apod. Za nehodnotné odkazy nyní tučňák zřejmě považuje také odkazy z nesouvisejících webů a odkazy sponzorované. Tučňák si bude více všímat i toho, zda velké množství odkazů neobsahuje v textu stejná slova.

Jak se bránit?
Google sám poskytl nějaké informace o zvyšování kvality a boji s black hat SEO praktikami, mezi nimiž uvádí následující postupy:
Vyhněte se skrytému textu nebo odkazům
Nepoužívejte cloaking nebo utajené přesměrování.
Neposílejte automatizované dotazy do Google.
Nepřeplňujte stránky irelevantními klíčovými slovy.
Nevytvářejte mnohonásobné stránky, subdomény nebo domény s výrazně duplikovaným obsahem.
Nevytvářejte stránky, které se chovají zákeřně (phising, instalce virů, trojanů a dalšího badware).
Vyvarujte se doorway stránek nebo affiliate stránek s žádným nebo minimem originálního obsahu.
Pokud je na vaší stránce affiliate program, ujistěte se, že vaše stránka má nějakou přidanou hodnotu. Poskytujte takový obsah, který dá uživateli důvod vaši stránku navštívit.

Jak tedy vypadají "ideální" odkazy?
Odkaz vede z autoritativního webu z hodnotné tematicky příbuzné stránky.
Odkaz leží uvnitř relevantního souvislého textu.
Odkaz míří na konkrétní podstránku mého webu.Link text koresponduje s obsahem cílové stránky a podporuje kýženou frázi.
Viditelný a proklikávaný odkaz na důvěryhodné navštěvované stránce.
Přes odkaz přicházejí relevantní zákazníci.
Odkaz vede z indexované stránky.
Přímý, jednosměrný HTML odkaz bez nofollow.
Na odkazující stránce není moc jiných odkazů.
Jiné odkazy na odkazující stránce míří na další kvalitní a relevantní weby.
Odkaz je trvalý a dlouhodobý.

Na můj web by měly mířit odkazy:
Z různých webů, domén, stránek, IP adres.
Různě starých, s různými majiteli, s různými ranky.
Příbývající průběžně, nikoliv skokově.
V různých formách a různých místech odkazujících stránek.
S různými link texty či alty.
Mířící jak na homepage, tak na různé stránky uvnitř mého webu.

« Přejít zpět