×

BLOG

Informace z internetu



Nastavení měření cílů v Google Tag Manageru

Každý web má nějaký hlavní cíl, který chceme měřit. U e-shopů je to většinou jasné – jde o objednávky. Ale co když máme web a ne e-shop?
V takovém případě sledujeme nejen odeslané formuláře, ale i to, jestli lidé volají nebo píšou e-maily. A právě tyto formy přímého kontaktu dávají smysl sledovat i u e-shopů – i když jsou hlavním cílem nákupy, může být přímý kontakt stejně cenný.
Ukážeme si, jak tyto kontakty změřit a jak vše nastavit v GTM ( Google Tag Manageru ).
Budeme měřit kliknutí na telefonní číslo, kliknutí na e-mailovou adresu, navštívení stránky „kontakty“ a odeslání webového formuláře. Pro měření kliknutí na telefonní číslo a email je podmínkou, aby se jednalo o aktivní odkazy, ale předpokládám, že jinak už to snad ani nikdo nedělá. Využijeme tedy hodnoty „mailto:“ a “tel:.“

1. nejprve založíme pravidla
V GTM přejdeme do sekce „Pravidla“ v levém menu a klikneme na „nové“ a pojmenujeme třeba „klik_mail“. Vybereme typ pravidla „kliknutí“ „Všechny prvky“ a vybereme, že se pravidlo spouští na „některá kliknutí“. Nyní vyberete integrovanou proměnou „{{Click URL}}“ jako podmínku „obsahuje“ a do pole, co má obsahovat, napíšete hodnotu „mailto“.

 

pravidlagtm

 

Dáte uložit a první pravidlo máte vytvořené.
Pro kliknutí na telefonní číslo vytvoříte úplně stejné pravidlo, jen si ho pojmenujete např. „klik_telefon“ a do hodnoty napíšete místo „mailto“ hodnotu tel:

Pro měření kontaktní stránky a kontaktního formuláře budeme postupovat velmi podobně, jako v předchozím případě.
V GTM přejdeme do sekce „Pravidla“ v levém menu a klikneme na „nové“ a pojmenujeme třeba „navsteva_kontakt“. Tentokrát ovšem vybereme typ pravidla „zobrazení stránky“ a vybereme, že se pravidlo spouští na „Některá zobrazení stránek“. Nyní vyberete integrovanou proměnou „{{Page URL}}“ jako podmínku „obsahuje“ a do pole, co má obsahovat, napíšete hodnotu z URL, kde máme kontaktní informace. V našem případě je cesta https://spweb.cz/kontakt , takže do pole zadáme hodnotu „kontakt“.

 

ga4togtm2

 

Pro poptávkový formulář použijeme opět stejný postup, jen v našem případě je po odeslání formuláře adresa např. https://spweb.cz/odeslana_poptavka , do pole s obsahem vložíme místo „kontakt“ část adresy po odeslání formuláře „odeslana_poptavka“. Tento postup můžeme aplikovat pouze v případě, že se formulář po odeslání přesměruje na specifickou URL, tedy v tomto případě https://spweb.cz/odeslana_poptavka.
V případě, že formulář nemá po odeslání vlastní „děkovací“ URL, je postup jiný a ten si ukážeme v jiném příspěvku.

2. Jakmile máme vytvořena pravidla, vytvoříme samotné měřící značky
V GTM přejdeme do sekce „Štítky“ v levém menu a klikneme na „nové“ a pojmenujeme si značku např. „udalost kliknutí na mail“. Po kliknutí na „konfigurace značky“ vybereme přednastavenou hodnotu „Google Analytics“ a „Google Analytics: událost GA4“.
Do ID značky vložíme ID měření z Google Analytics 4 a pojmenujeme si událost, v našem případě „klik_mail“. Jako pravidlo spuštění vyber před chvílí vytvořené pravidlo „klik_mail“.

 

pravidlagtm3

 

 

Nyní uložíme a stejným způsobem vytvoříme událost i pro kliknutí na telefon nebo načtení kontaktní stránky.
Nic víc není třeba nastavovat a v tuto chvíli už pouze dáme odeslat změny v pracovním prostoru, tak jako při každé použité změně nastavení v GTM.



« Přejít zpět



ZAUJALY VÁS NAŠE SLUŽBY?

Napište nám zprávu a ozveme se vám.






Nejste spokojení s Vašimi stávajícími službami?

Kontaktujte nás a my Vám pomůžeme!

KONTAKTUJTE NÁS
„Firmu SPWeb považuji za dobrého partnera, který vždy vyhoví, má bezmeznou trpělivost a odvádí skvělé služby. Neváhám se na firmu obrátit, kdykoliv potřebuji.“
Ludmila Tvrdoňová
„Společnost SPWeb mohu každému doporučit. Diky nim máme krásné webové stránky, mohu se na někdykoliv obrátit, vždy poradí, pomohou. Děkuji a těším se na další spolupráci.“
Laspo Podlahy
„Spolupráce se společností SPWeb je dlouhodobějšího charakteru a jejich služby mohu určitě doporučit. Zaměstnanci jsou sympatičtí, vždy vstřícní lidé, kteří odvádějí kvalitní práci za rozumnou cenu. Děkuji a těším se další spolupráci.“
Miroslav Dočkal
„Jsme rádi , že jsme si vybrali tuto formu pro vedení webových stránek našÍ mateřské školy. Webové stránky jsou na výborné úrovni, velmi se líbily i na obci. Domluva na čemkoliv je rychlá, výborná, profesionální. Úžasná spolupráce. Mohu jen doporučit.“
Zora Palátová