Existuje jen málo často hledaných slov. Tato slova jsou z hlediska optimalizace pro vyhledávače vysoce konkurenční právě pro svou velkou obecnost, což znamená, že je mnoho stránek, na kterých se toto slovo vyskytuje a dostat se na první stránku výsledků vyhledávačů je velice obtížné a tím I velice drahé. Jako příklad se podívejme na klíčové slovo „okna”. Seznam poskytne víc jak 12 milionů výsledků, google přI zadání tohoto klíčového slova vypisuje více jak 20 milionů výsledků hledání, což je víc jak 20 milionů vzájemně si konkurujících www stránek. Dostat se na první stránku vyhledávání tak bude velice obtížné. Naopak klíčové slovo „okna” v rozšířené shodě (např. Plastová okna ) hledá každý den na seznamu cca 8 000 lidí. Tato čísla hodně pletou ty, kteří právě začínají se seo. Dlouhý ocas (long tail) vyjadřuje počet dotazů na konkrétní fráze, které sice hledá denně jen málo lidí, ale tvoří velkou většinu z počtu všech dotazů, které jsou denně položeny vyhledávačům. Seznam například uvádí, že za rok 2003 bylo z celkového množství přes 600 000 dotazů denně více než 70 % unikátních, což znamená, že 70 % z celkového množství dotazů bylo položeno jen jednou za den! Z toho vyplývá, že často hledané dotazy (např. Naše slovo „okna“) tvoří jen velmi zanedbatelné množství z počtu celkových denních dotazů. Mezi nevýhody často hledaných slov patří: Výhody klíčových slov dlouhého ocasu: Jak získat výhody dlouhého ocasu: Rada pro vás: Vaši optimalizaci výrazně zesílí efekt dlouhého ocasu (long tail efekt).
Oproti tomu konkrétní fráze, jako je „plastová okna ceník praha”, má jen 88 000 konkurujících si stránek v indexu seznamu a 345 000 stránek na google. Ale hledají ho na seznamu jen přibližně dva lidé denně.
Na blogu seomoz rand fishkin uvádí, že až 20 % dotazů hledaných na google každý měsíc nebylo nikdy před tím položeno. Dlouhý ocas je tak skutečně nepředstavitelně rozsáhlý.
• málo konkrétní slova - jsou příliš obecná a výsledek vyhledaných stránek nemusí vůbec odpovídat vaší představě.
• hledající se jen snaží zorientovat v dané oblasti – takové hledání velmi pravděpodobně nepovede k nákupu uživatele.
• vysoce konkurenční – dostat takové klíčové slovo na přední pozice znamená příliš drahé seo.
• takovéto klíčové slovo znamená I vysoké náklady pro dlouhodobé udržení v první desítce výsledků.
• optimalizace pro vyhledávače zaměřená na vysoce konkurenční klíčová slova vyžaduje vysoké investice s malou návratností (nízké roi).
• konkrétní fráze – přesný výsledek.
• hledající přesně ví, co chce – vysoká pravděpodobnost, že klient nakoupí nebo pošle poptávku.
• mnohem menší konkurence - méně konkurenčních stránek, proto je snazší dostat se na první stránku výsledků ve vyhledávačích.
• levnější seo se stabilnějšími výsledky - optimalizace pro vyhledávače zaměřená na větší množství méně konkurenčních frází je podstatně levnější a přitom má mnohem vyšší poměr návratnosti investic (vysoké roi).
• mít obsah webu co nejvíce naplněn zajímavými informacemi nebo produkty v případě e-shopu.
• čím více záložek se zajímavými a hodnotnými informacemi z vašeho oboru budete mít na svých stránkách, tím delší a významnější long tail získáte.
• obsah, který necháte tvořit samotné uživatele vašeho webu ( fórum, otázky a odpovědi, atd.).
• dodržování seo standardů na vašich stránkách.
• mít dostatek kvalitních zpětných odkazů.
S vytvářením dlouhého ocasu klíčových slov je samozřejmě také hodně práce, ale ve výsledku je to mnohem efektivnější, než se jen hnát za často hledanými frázemi, které jsou velmi konkurenční, a z tohoto důvodu I předražené. Dobrou seo variantou je dlouhý ocas, zaměřený na konkrétní fráze a seo – optimalizace zaměřená na klíčové fráze.
« Přejít zpět