Ovlivňuje pozici ve vyhledavačích jméno domény? V praxi bývá účinek klíčových slov v doméně silnější než jinde v url www stránek, protože se doménové jméno často stává textem pro zpětné odkazy na úvodní stránku webu a tyto odkazy pak pozitivně ovlivňují pozici ve výsledcích vyhledávání (tzv. Mimostránkový nebo taky off-page faktor). Reálně tedy klíčová slova v doméně webu mohou napomáhat k lepší pozici I ve vyhledavačích, které samotnému doménovému jménu přikládají jen minimální nebo žádný význam. Je pomlčka v názvu domény webu správná nebo ne? Co je tedy důležité přI výběru domény?
Většina vyhledavačů přI řazení výsledků vyhledávání dává jistou váhu I klíčovým slovům obsaženým v url webové stránky. Klíčové slovo, obsažené ve jménu domény a ve zbytku url webu, může v určitém čase a u některých vyhledávačů zlepšit pozici klíčového slova ve výsledku hledání. Tento fakt se může lišit podle vyhledávače I podle časového úseku.
Obsahuje-li doménové jméno více slov, můžou být oddělena pomlčkou, aby je vyhledávač dokázal jednotlivě rozpoznat a uložit do svého indexu. Některé vyhledávače (pravděpodobně např. Seznam a google) dokáží rozpoznat a přI řazení výsledků vyhledávání zohlednit I přesnou shodu doménového jména a víceslovného dotazu s odstraněnými mezerami. Pokud je tedy pro vás důležitý výsledek v seo zaměřený na seznam čI google, dá se říct, že pomlčka v doméně nehraje velkou roli.
PřI volbě doménového jména je vhodné zvažovat I další marketingové aspekty, jako je zapamatovatelnost, zvuková I grafická podoba, důvěryhodnost a značkový potenciál názvu. Zejména u dlouhodoběji koncipovaných projektů bývají tyto aspekty důležitější a I ve vyhledávačích časem pomohou webu více, než doménové jméno navržené jen s ohledem na klíčová slova.
« Přejít zpět